Hoe je pdf’s digitaal toegankelijk maakt, hangt af van verschillende zaken. Maak een overzicht van de bestaande situatie, werk aan een organisatieaanpak voor documenten en werk aan toegankelijkheid van nieuwe en bestaande pdf’s. Met deze maatregelen krijg je meer grip op toegankelijkheid van documenten in jouw organisatie.
Er is niet 1 manier die voor elke organisatie werkt en dit is geen volledige lijst met maatregelen. Gebruik deze voorbeelden als startpunt voor het opzetten van een organisatieaanpak voor toegankelijke documenten.
Waar je begint, hangt af van de aanpak binnen jouw organisatie. Begin je bij een van onderstaande categorieën of gebruik je losse maatregelen die aansluiten bij de huidige situatie.
Zorg dat je inzicht krijgt in hoe jouw organisatie ervoor staat als het gaat om pdf’s.
Bepaal op basis van je analyse van de huidige situatie de organisatieaanpak.
Voorkom dat er nieuwe ontoegankelijke pdf’s online komen.
Verbeter, verwijder of archiveer bestaande pdf’s.
Betrek interne of externe professionals voor een optimaal resultaat. Bijvoorbeeld een ervaren projectmanager en een expert op het gebied van digitale toegankelijkheid en documenten. Doe dit op tijd, zodat je steeds het juiste doet.
Fijn dat je het antwoord op je vraag hebt kunnen vinden. Heb je een idee over hoe we onze kennisbank kunnen verbeteren?
Wij gebruiken jouw e-mailadres om je vraag te beantwoorden, waarna het vernietigd wordt. Jouw informatie wordt niet met derden gedeeld. Wij beantwoorden je verzoek zo snel mogelijk. Lees ook onze privacyverklaring.
Waar was je naar op zoek?
Wij gebruiken jouw e-mailadres om je vraag te beantwoorden, waarna het vernietigd wordt. Jouw informatie wordt niet met derden gedeeld. Wij beantwoorden je verzoek zo snel mogelijk. Lees ook onze privacyverklaring.