Als je de digitale toegankelijkheid gaat testen met gebruikers, levert een goed gesprek met de deelnemers veel waardevolle inzichten op. Dit helpt om je website of app toegankelijker te maken voor iedereen.
Mensen met een beperking hebben vaak veel testervaring. Maak in je uitnodiging duidelijk dat je niet de mensen zelf test, maar je website, app of document wilt verbeteren. Er zijn dus geen goede of foute antwoorden bij het testen van digitale toegankelijkheid.
Voordat de deelnemers gaan testen, is het belangrijk dat je de deelnemers op hun gemak stelt.
Bij het testen is het belangrijk dat de deelnemers de tijd, rust en ruimte hebben om te testen.
De nazorg is net zo belangrijk als de voorbereiding en de test zelf.
Fijn dat je het antwoord op je vraag hebt kunnen vinden. Heb je een idee over hoe we onze kennisbank kunnen verbeteren?
Wij gebruiken jouw e-mailadres om je vraag te beantwoorden, waarna het vernietigd wordt. Jouw informatie wordt niet met derden gedeeld. Wij beantwoorden je verzoek zo snel mogelijk. Lees ook onze privacyverklaring.
Waar was je naar op zoek?
Wij gebruiken jouw e-mailadres om je vraag te beantwoorden, waarna het vernietigd wordt. Jouw informatie wordt niet met derden gedeeld. Wij beantwoorden je verzoek zo snel mogelijk. Lees ook onze privacyverklaring.